A-9
- Odsłony: 22238
Przejazd kolejowy z zaporami
|
![]() |
Znak ostrzega o przejeździe kolejowym wyposażonym w zapory lub półzapory.
Przejazdy kolejowe z półzaporami są zawsze wyposażone w sygnalizację świetlną , natomiast z zaporami - tylko wtedy, gdy jest to uzasadnione bardzo dużym natężeniem ruchu drogowego. Zapora lub półzapora opuszcza się z pewnym opóźnieniem w stosunku do zapalenia się sygnału czerwonego, jednak zakaz wjazdu obowiązuje już od chwili zapalenia się sygnału i trwa aż do chwili jego wyłączenia.
Umieszczona pod znakiem tabliczka T-7 wskazuje układ torów i drogi na przejeździe.
PAMIĘTAJ - że niezależnie od wyposażenia, ZAWSZE należy sprawdzić, czy można bezpiecznie przejechać przez przejazd kolejowy!
Kierującemu pojazdem zabrania się:
- wjeżdżania na przejazd, jeżeli po drugiej stronie przejazdu nie ma miejsca dla kontynuowania jazdy,
- wyprzedzania na przejazdach kolejowych i bezpośrednio
przed nimi ,
- omijania pojazdów oczekujących na otwarcie ruchu przez przejazd, jeżeli wymagałoby to wjechania na część jezdni przeznaczoną
dla przeciwnego kierunku ruchu.
Omawiany znak może być uzupełniony znakami, zwanymi słupkami wskaźnikowymi .
A teraz pytanie:
Czy rowerzysta, widząc opuszczone zapory na przejeździe, może zejść z roweru i przeprowadzić go pod szlabanem jako pieszy?
TAK | NIE |